Postopek likvidacije škode v zavarovalnici
Kako poteka postopek likvidacije škode v zavarovalnici?
Postopek likvidacije škode traja od prejema prijave škodnega primera oziroma odškodninskega zahtevka do zaključka škodnega spisa.
Zavarovalnica ima pravico uničene in poškodovane stvari pogledati ter pripraviti zapisnik o ogledu in cenitvi škode. Ogled lahko pri škodnih primerih z majhnimi škodami tudi opusti, nastanek in obseg škode pa je dokazan z drugimi listinami.
Na podlagi zbranih dokazov zavarovalnica ugotovi, ali je škodni primer krit z zavarovanjem. Če je škodni primer krit z zavarovanjem, začne s postopkom za ugotavljanje višine zavarovalnine oziroma odškodnine.
Če niso priložene listine, iz katerih je mogoče ugotoviti dejstva, potrebna za nadaljevanje likvidacije, zavarovalnica pozove vlagatelja, da manjkajoče listine predloži. Zavarovalnica je dolžna tudi sama iskati podatke, ki so pomembni za ugotavljanje dejstev in okoliščin v zvezi z nastankom in višino škode.
Obračun zavarovalnine ali odškodnine se opravi na podlagi ogledov in ocenitve poškodovanih ali uničenih stvari, ugotovljene višine škode, določil posameznih zavarovalnih pogojev ali predpisov odškodninskega prava, ki določajo obračun zavarovalnine ali odškodnine, dogovorjenega odškodbenega načina (z zavarovalno vsoto, na prvi riziko, na dejansko ali novo vrednost ipd.), morebitne z zavarovalnimi pogoji določene ali dogovorjene franšize ali samopridržaji.
Delna škoda se lahko obračuna na podlagi stroškov popravila poškodovane stvari ali ocene zavarovalnice skladno z veljavnimi normativi.
Po zaključku obračuna zavarovalnine ali odškodnine zavarovalnica izdela poravnalni predlog. Poravnalnega predloga ni treba sestaviti pri množičnih in enostavnih škodnih primerih z majhnimi škodami.
Kadar zavarovanec ali oškodovanec ugovarja poravnalnemu predlogu in ga ne podpiše, mora zavarovalnica ugovore preučiti. Če zavarovalnica ugotovi, da so ugovori utemeljeni, izdela nov poravnalni predlog. Če ugotovi, da so ugovori neutemeljeni in zavarovanec ali oškodovanec še vedno ugovarja poravnalnemu predlogu, praviloma izplača nesporni del zavarovalnine ali odškodnine.
Škodni primer se konča, ko zavarovalnica izvede nakazilo zavarovalnine ali odškodnine.
Kadar zavarovalnica zahtevek v celoti ali delno odkloni, mora o tem zavarovanca ali oškodovanca takoj pisno obvestiti. Obvestilo mora vsebovati razloge za odklonitev, pri tem pa se sklicuje na določila zavarovalnih pogojev oziroma določila odškodninskega prava.
Posebna ugodnost za naše stranke – brez dvoma do prijave škode na vašem avtu Vse stranke BrezDvoma, izkoristite pomoč naših strokovnjakov za avtomobilska zavarovanja v zvezi s poravnalnim predlogom. V primeru, da ste v dvomih glede vsebine poravnalnega predloga, stopite v stik z nami (povezava na e-naslov). Takoj vam bomo poslali pravi obrazec za prijavo škode. Izpolnjen obrazec pregledamo in vam svetujemo iz katerega zavarovanja in kako uveljavljate škodo. |